سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنومونی ریه چیست؟ چگونه عفونت ریه در افراد مسن را درمان کنیم؟

پزشکان، التهاب حاد ریه ها که ناشی از عفونت باشد را پنومونی می گویند. در نگاه اول تشخیص این بیماری آسان نیست و تشخیص اولیه معمولا مبتنی بر اشعه ایکس قفسه سینه و یافته های بالینی است. علل، علائم، درمان، اقدامات پیشگیرانه و پیش آگهی بستگی به این دارد که آیا عفونت باکتری، میکروسکوپیک، ویروسی، قارچی یا انگلی است. این مقاله جدیدترین اطلاعات علمی در مورد بیماری پنومونی ریه و روش درمان آن که از مجلات معتبر سراسر دنیا استخراج شده را در اختیارتان قرار میدهد.

pneumoniag.jpg

پنومونی یک بیماری است که به نظر می رسد سالمندان را به نحو دیگری تحت تاثیر قرار میدهد. در این مطلب پنومونی، علل آن، روشهای پیشگیری و اثر بر سالمندان را مورد بحث قرار میدهیم. اگر مطمئن نیستید که علت پنومونی چیست یا در مورد آن کنجکاو هستید، وقت بیشتری برای یادگیری در مورد این بیماری اختصاص دهید.

پنومونی چیست؟

  • پنومونی وضعیت التهابی ریه است که عمدتاً کیسه‌های میکروسکوپی هوا موسوم به آلوئول‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • موجب می شود تنفس دشوار شود و کارایی ریه ها در جذب اکسیژن خون کاهش یابد.
  • در موارد دیگر آلوئول ها عفونی می شوند و مایعی آنها را پر می کند. آلوئول ها برای نگهداری مایعات طراحی نشده اند. آنها برای نگه داشتن هوا طراحی شده اند.
  • حضور هر مایع در آلوئول مانع می شود که ریه ها در ظرفیت کامل خود عمل کنند. این باعث می شود پنومونی یک بیماری بسیار خطرناک با عواقب بالقوه خطرناک باشد.

علل متعدد از جمله بالا رفتن سن

یکی از چیزهایی که باعث می شود تشخیص پنومونی دشوار باشد، این است که مشخص کرد علل آن مشکل است. پنومونی هیچ علت خاص و عوامل خطر بخصوصی ندارد. هرچند که سن فرد یک عامل خطرزا است، به همین دلیل سالمندان بالای 65 سال در معرض خطر ابتلا به این عفونت قرار می گیرند. جوانان، به ویژه نوزادان، همچنین بزرگسالان مبتلا به بیماری ریه مانند COPD هم در معرض خطر ابتلا به پنومونی هستند. در سالمندان، این عوامل خطر بالقوه ترکیب شده و تهدید بیشتری خواهد بود.

...

ادامه مطلب را در لینک اصلی زیر بخوانید:

پنومونی ریه چیست؟ چگونه عفونت ریه در افراد مسن را درمان کنیم؟