سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسم چیست؟ علایم، روشهای درمان طبیعی و دارویی و نکات مهم دیگر

تنگی نفس، سرفه و عطسه که گاهی با خارش بدن همراه است. این همان بیماری آسم است که در این مقاله می خواهیم در مورد آن بحث کنیم. پزشکان آسم را “بیماری مزمن التهابی راه هوایی” تعریف می کنند که می تواند برگشت پذیر باشد. در ادامه روشهای جدید درمان، تشخیص و نکات مهم در مورد این بیماری را بیان می کنیم. این مطلب بنابر جدیدترین تحقیقات پزشکان تهیه و تنظیم گردیده است. پس با ما همراه باشید. آسم یک اختلال تنفسی است که با انسداد برگشت پذیر جریان هوا و التهاب لوله های برونش مشخص می شود. این بیماری می تواند حاد یا مزمن باشد و کودکان و بزرگسالان را درگیر کند.

به گفته کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی، حدود 26 میلیون آمریکایی مبتلا به آسم هستند.

asthma.jpg

حملات آسم زمانی رخ می دهد که انسداد جریان هوا در ریه ها وجود داشته باشد. محرکهای معمول عبارتند از: آلرژن ها، آلودگی هوا، هوای سرد، رطوبت، عفونت تنفسی، احساسات شدید، استرس، فعالیت بدنی، سولفیت ها، نگهدارنده های مواد غذایی و داروهای خاص.

علت دقیق آسم شناخته شده نیست، اما برخی عوامل مانند ژنتیک، بیماریهای آلرژی موجود، چاقی و سیگار کشیدن بیش از حد خطر ابتلا به این اختلال را افزایش میدهند. نشانه های رایج آسم شامل خس خس (به ویژه در بازدم)، سرفه، تنگی نفس، تنگی قفسه سینه و تنفس دشوار است. شدت علائم خفیف تا جدی و در برخی موارد تهدید کننده زندگی است. می توانید علائم را با تغییر سبک زندگی، تغییرات غذایی، داروها و گیاهان کنترل کنید. در واقع، بسیاری از گیاهان می توانند به درمان و جلوگیری از حملات آسم کمک کنند.

1- پونه کوهی

پونه کوهی یک گیاه قوی برای درمان آسم است. این گیاه همراه با خواص ضد التهابی، حاوی کارواکرول، فلاونوئیدها و ترپن ها است که به عنوان عناصر پاک کننده ریه عمل می کنند. پونه می تواند التهاب دستگاه تنفسی و لوله های برونش را کاهش دهد، بنابراین علائم آسم را تسکین میدهد.

  • برای کاهش علایم آسم، روزانه 2 تا 3 فنجان چای پونه کوهی بخورید. برای تهیه چای، 3 قاشق چایخوری پونه را بمدت 5 تا 10 دقیقه در یک فنجان آب گرم بگذارید. پس از صاف کردن دمنوش، عسل را برای بهبود طعم و مزه اضافه کنید.
  • راه دیگر این است که 1 قاشق غذاخوری عصاره ی پونه ی کوهی تازه را چند بار در روز برای از بین بردن علائم آسم و سرفه های مزمن استفاده کنید.

...

برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک اصلی زیر کلیک کنید:

آسم چیست؟ علایم، روشهای درمان طبیعی و دارویی و نکات مهم دیگر